Gaya Hidup Organik: Talasemia, Barah Sembuh Dengan Organik

Chau Lai Lan
41 tahun
Kuala Lumpur

Chau Lai Lin kurang berat badan dan sering jatuh sakit semasa usia muda serta menghidap talasemia sederhana. Talasemia adalah penyakit kecacatan darah di mana hemoglobin (sel darah merah yang mengangkut oksigen dari paru-paru ke seluruh tubuh) tidak dapat dihasilkan dengan secukupnya.

Disebabkan talasemia, beliau berasa lemah, muka bertompok-tompok dan kelihatan pucat dan letih. Pada Ogos 2005, laporan perubatan uterus menunjukkan sel tidak baik dalam tubuhnya mula bermutasi dan semakin aktif, satu petanda yang beliau akan menghidap kanser.

Kawan beliau telah memperkenalkan Melilea Organic dan mula meminum dan melakukan penyahtoksikan. Beliau berterapi organik selama 4 hari seminggu dan terus mengamalkan Melilea Organic dan gaya hidup organik. Perubahan terhasil pada Disember 2005 apabila berat badannya bertambah 3kg dan kelihatan lebih sihat. Tompok-tompok muka berkurangan dan muka segar kemerah-merahan. Beliau tidak lagi mengalami masalah sembelit, bertenaga dan sungguh bersemangat.

Beliau dan suami sangat gembira apabila pada Februari 2006, laporan perubatan uterusnya menunjukkan sel tidak baik adalah terkawal dan Chau tidak lagi risau ianya akan bertukar menjadi kanser. Beliau sangat bersyukur kerana mengetahui pemakanan organik Melilea dan gaya hidup organik serta sembuh dari penyakit yang dihidapinya selama ini. Kini keluarga, sahabat handai dan saudara mara Chau mengamalkan pemakanan organik serta menyedari bahawa kesihatan adalah aset paling berharga berbanding segala kekayaan yang ada di dunia ini!