Gaya Hidup Organik: Kisah Hebat Dari Jepun

Chang Wu Hsiu Yun
74 tahun
Tainan, Taiwan


Chang berusia 74 tahun dan telah tinggal di Jepun lebih 40 tahun. Beliau mengendalikan sebuah resort tumpangan selama lebih 30 tahun dan mempunyai ramai kenalan di kalangan pengunjung resortnya. Pada April 2008, pengunjung setia Yan Chang Jiang dan isterinya, Zhuang Mei Xin menginap di rumah tumpangannya dan Chang mendapat tahu Zhuang mengidap kanser dan baru menjalani kemoterapi. Badannya sangat kurus dan tidak sihat.


Tetapi pada Februari 2009, En Yan dan isterinya kembali melawat Jepun pada Tahun Baru China dan Chang sangat terkejut melihat Zhuang begitu sihat. Chang dan pasangan Yan menyambut tahun baru China bersama dan bersiar-siar bersama. Chang amat teruja melihat isteri En Yan begitu bertenaga di sepanjang bersiaran di bandar Jepun. Chang tidak tahan hati melihatnya dan bertanya apakah rahsia kesihatan Zhuang.


Zhuang memberitahu yang beliau mengamalkan regimen pemakanan organik bebas pencemaran Melilea Organic sebagai sarapan pagi. Itulah makanan yang telah merubah hidupnya dan menjadi sangat sihat. Malangnya Zhuang tidak membawa makanan tersebut dan Chang tidak dapat mencuba makanan tersebut.


Chang menghubungi anaknya di Tainan pada bulan Mac supaya menghubungi En Yan dan mengirimkan makanan tersebut ke Jepun. Selepas meminumnya sebagai sarapan pagi selama 2 bulan, berlaku transformasi kepada diri beliau:


1. Tidak lagi bergantung kepada pil tidur yang telah digunakannya selama 30 tahun
2. Jika dulu terpaksa memegang pemegang tangga untuk naik dan turun tetapi kini Chang sudah boleh berlari menaiki tangga. Beliau tidak lagi menggunakan guard lutut bagi mengelakkan kesakitan
3. Tidak lagi bergantung kepada ubat jantung kerana selama 30 tahun beliau mengidap lemah jantung
4. tekanan darah kini berada pada paras 120 berbanding 160 sebelumnya dan bergantung kepada ubat
5. Anak lelaki beliau yang terlibat kemalangan jalanraya beberapa tahun dahulu dan mengalami penggumpalan darah dalam otak, kini tidak lagi berasa sakit kepala. Kesan penyembuhan berlaku selepas sehari anaknya mula memakan Melilea Organic.
6. Anak perempuan Chang sering menyertai marathon jelajah Jepun dan semenjak memakan makanan organik Melilea Organic, anaknya telah mendapat tempat ke 7 marathon 30km dan kulit semakin cerah dan berseri.
7. Seorang rakan Chang berbangsa Jepun mempunyai sejarah diabetik selama 20 tahun dan menggunakan ubat-ubatan. Tetapi setelah mengamalkan makanan regimen Melilea Organic, paras gulanya turun kepada normal buat pertama kali dalam tempoh 20 tahun..


Walaupun Jepun mempunyai teknologi perubatan termaju di dunia, apalah salahnya kita menjaga kesihatan dengan mengamalkan makanan bebas pencemaran. Saya sangat berterima kasih kepada keluarga Yan yang telah memperkenalkan makanan bebas pencemaran kepada saya.